פתח את מלוא הפוטנציאל של רצפת הייצור שלך: 7 אסטרטגיות להצלחה

גלה כיצד אופטימיזציה של רצפת הייצור שלך יכולה להוביל ליעילות מוגברת, מוצרים באיכות גבוהה יותר וכוח עבודה מאושר יותר. למד את הסודות של מנהלי הפקה מצליחים היום!

רצפת הייצור היא הלב והמוח של כל פעולות היצור. זה המקום שבו חומרי הגלם הופכים למוצרים מוגמרים, שבו האיכות מובטחת, ויעילות היא שם המשחק. הבנת המורכבות של רצפת ייצור היא חיונית עבור כל עסק שמטרתו להישאר תחרותי בעולם הייצור המהיר.

רצפת הייצור: איפה יעילות פוגשת חדשנות

רצפת הייצור, המכונה לעתים קרובות קו הייצור ותחנות העבודה, היא המקום שבו הקסם מתרחש בכל סביבת ייצור. כאן חומרי הגלם הופכים למוצרים שהצרכנים מכירים ואוהבים. אבל מה צריך כדי לנהל רצפת ייצור מוצלחת? זה כולל שילוב של עיצוב פריסה יעיל, טכנולוגיה מתקדמת, פרוטוקולי בטיחות מחמירים וכוח עבודה מעורב.

לפני שנצלול לכל הפרטים הטכניים של מה זה רצפת ייצור ומה כדאי לדעת, נדבר לפני זה על שאנחנו בעצם עושים ואיך מקבלים מענקי ריצפת ייצור.

מענקי ריצפת ייצור

רשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה משיק מידי שנה מסלול מענקים למפעלי תעשייה למעבר טכנולוגי לתעשייה 4.0 ולשיפור בפריון בייצור.

במסגרת המסלול החדש יינתן מענק בשיעור של עד 20% או עד 30% מההשקעות שיאושרו, בהתאם למיקום המפעל.

המענק מיועד למימון רכישת מכונות, מערכות, טכנולוגיות ותוכנות לרצפת הייצור.

קיימים מסלולים עד 2 מ' ₪, עד 10 מ' ₪ ועבור העתקת מפעלים עד 15 מ' ₪.

התוכנית מיועדת לתקופה של כ-3 שנים, ניתן לקצר וניתן להאריך את התקופה.

בנוסף, רשות ההשקעות משתתפת בעלות הכנת תכנית ההשקעות להגשת בקשת הסיוע ועבור ליווי יועץ חיצוני לאורך כל תקופת המסלול בשיעור של עד 30% מעלות המפעל.

חוק עידוד השקעות הון

חוק זה נועד לעודד השקעות הון ויוזמות כלכליות, שעניינן מתן עדיפות לחדשנות ולפעילות באזורי פיתוח למטרות הבאות:

  • א'. פיתוח כושר הייצור של משק המדינה.
  • ב'. שיפור יכולתו של המגזר העסקי להתמודד בתנאי תחרות בשווקים בין-לאומיים.
  • ג'. יצירת תשתית למקומות עבודה חדשים ובני-קיימא.

במסגרת החוק ניתן ליהנות ממענקים ומהטבות מס לפי הפירוט הבא:

  1. מסלול מענקים המופעל ברשות להשקעות.
  2. מסלול הטבות מס המופעל ברשות המיסים.

1.מסלול מענקים

מסלול המענקים נותן מעמד של "מפעל מאושר" לתוכניות ההשקעה (ברכוש קבוע של ציוד ומבנים), שאישרה מנהלת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה.

שיעור המענקים בגין ההשקעות המוכרות ברכוש קבוע הוא 20%. ניתן לקבל גם מענק נוסף בגובה של עד 10% באזורי הנגב (קו רוחב 100 ודרומה), בפריפריה בצפון (אשכול פריפריאלי 1-4) וביישובי שדרות ועוטף עזה בתנאים נוספים.

עכו- אשכול חברתי-כלכלי – 4

נתיבות- אשכול חברתי-כלכלי – 3

קרית גת – אשכול חברתי-כלכלי – 4

ואלה תנאי הסף על פי החוק לקבלת הסיוע:

מפעל תעשייתי – פעילות ייצורית.

שוכן באזור פיתוח א' – על פי התוספת השנייה לחוק.

"מפעל בר תחרות" – כהגדרתו בחוק (הכנסות ממכירות המפעל ליצוא, בשיעור של 25% לפחות, המיוחסות לחלק המפעל שנוסף בשל ההרחבה, או הכנסות היצוא מכלל מכירות המפעל בשיעור של 25% לפחות, לפי בחירת המפעל).

מפעל שקיבל מעמד "מפעל מאושר" נדרש לעמוד לפחות ב-80% מיעדי התוכנית. משקלי היעדים:

א. השקעות – 30%;

ב. מכירות – 20%;

ג. עובדים – 25%;

ד. פריון – 10%;

ה. שכר עבודה – 10%;

ו. חדשנות – 5%.

 

2. נוהל בקשות למתווה תמיכה רציפה ומתווה מפעל תעשייתי ראשוני בשיתוף הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית במסגרת חוק עידוד ההשקעות.

במקרים רבים חברות סטארט-אפ ישראליות, העוסקות במו"פ חדשני פורץ דרך, אינן מבשילות לכדי הקמת מפעלים. בפועל, החסמים אלו, לרבות חסם המימון, יוצרים את עמק המוות עבור חברות סטארט-אפ רבות. הרשות להשקעות בשיתוף פעולה עם רשות החדשנות מקדמות מהפכה שעיקרה תימרוץ וסיוע לחברות סטארט-אפ לעבור ממו"פ לייצור מתקדם בישראל.

שתי מטרות משמעותיות במהפכה זו:

לעודד חברות המפתחות ו/או מטמיעות (ע"י רכש) קניין רוחני, טכנולוגיות ייצור ומוצרים חדשניים ומתקדמים להקים מפעל תעשייתי בישראל.

לעודד חברות שפיתחו מוצר חדשני ונדרשות לעמוד ברגולציות בין-לאומיות כדי שבכפוף לאישור הרגולציה – יעבור המפעל לייצור חרושתי.

בהתאם לכך, גובשו שני מתווים:

  1. מתווה "ממו"פ לייצור מתקדם": מיועד לחברות בענפי תעשייה וסטארט-אפים של טכנולוגיה עילית או בענפי תעשייה של טכנולוגיה מעורבת עילית על פי הגדרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על החברות להיות בתהליך מתקדם או לאחר סיום התהליך של פיתוח מוצר פורץ דרך, שפיתוחו אושר ברשות החדשנות, כך שיוכלו להגיש בקשה לקבלת מענקים על פי החוק.
  2. מתווה "מפעל תעשייתי ראשוני": מיועד למפעל תעשייתי ולחברות סטארט-אפ שעדיין לא הוגדרו כחרושתיות אך כבר פיתחו מוצר בתחום חדשני, כשהייצור הלא חרושתי מיועד לאישור רגולטורי (רישוי) של המוצר. זאת, כדי שבסוף המתווה ובכפוף לאישור הרגולציה, יעבור המפעל לייצור חרושתי.|

שיעור הסיוע במסגרת המתווים עומד על מענק של 20% מסך ההשקעה שאישרה המנהלה בתוכנית בהתאם לחוק. 10% נוספים ניתן לקבל בהתאם ל"נוהל לקביעת שיעור המענק למפעלים בנגב, בשדרות, ביישובי עוטף עזה ובצפון באשכול פריפריאלי 1-4 למפעל שבקשתו אושרה מיום 1.1.2017".

מחשוב

היכרות עם רצפת הייצור

הרעיון של רצפת ייצור ישן כמו התעשייה עצמה. זהו החלל בו מייצרים או מורכבים סחורות. בעולם המודרני של היום, רצפת ייצור יכולה להיות כל דבר, החל מפס ייצור תוסס של רכב ועד חלל הרכבה שקט יותר של מחשבים בהייטק. ללא קשר לענף, לכל רצפות הייצור יש מטרה משותפת: לייצר ביעילות מוצרים באיכות גבוהה במחירים אטרקטיביים שיאפשרו רווחיות לבעלי המפעל.

היסטוריה של קומות ייצור: מהעבר להווה

האבולוציה של רצפת הייצור משקפת את השינויים הרחבים יותר בתעשייה ובטכנולוגיה לאורך מאות שנים. מימיה הראשונים של המהפכה התעשייתית, שבה רצפות הייצור אופיינו בעבודת כפיים ובמכונות פשוטות, ועד לסביבות האוטומטיות והמתקדמות ביותר של ימינו, רצפות הייצור התפתחו ללא הרף כדי לשלב את החידושים האחרונים ולאפר רווחיות משופרת.

תכנון רצפת ייצור ליעילות מרבית

רצפת ייצור יעילה היא רצפת מעוצבת היטב. זה כרוך בתכנון פריסה אסטרטגית כדי להבטיח זרימת עבודה חלקה, גישה נוחה לחומרים הדרושים ובזבוז מינימלי של זמן ומשאבים. גורמים כמו סידור המכונות, זרימת החומרים והקצאת משאבי אנוש כולם ממלאים תפקידים מכריעים ביעילות הכוללת של רצפת הייצור.

תפקידה של הטכנולוגיה ברצפת הייצור

בעידן הדיגיטלי, הטכנולוגיה היא משנה משחק ברצפת הייצור. מאוטומציה ורובוטיקה ועד לתוכנות ייצור מתקדמות, הטכנולוגיה יכולה להגביר את הדיוק, המהירות ואיכות הייצור תוך הפחתת עלויות העבודה וטעויות אנוש. עם זאת, השילוב של טכנולוגיות חדשות חייב להיעשות מתוך מחשבה כדי להשלים עובדים אנושיים, לא להחליף אותם.

פרוטוקולי בטיחות: עדיפות ברצפת הייצור

בטיחות לעולם לא יכולה להיות מחשבה שלאחר מכן ברצפת הייצור. פרוטוקולי בטיחות מקיפים צריכים להיות במקום כדי להגן על העובדים מפני סכנות פוטנציאליות כגון תקלות במכונות, חשיפות כימיות ותאונות עבודה אחרות. הדרכות בטיחות קבועות, שילוט מתאים וזמינות ציוד הבטיחות הם כולם מרכיבים חיוניים של תוכנית בטיחות חזקה.

האלמנט האנושי: תפקידי מפתח ואחריות

בעוד שהטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מרצפת הייצור המודרנית, עובדים אנושיים הם עדיין הנכס היקר ביותר. הם מביאים לרמה של גמישות, פתרון בעיות ויכולת הסתגלות שמכונות לא יכולות לשחזר. הבנת תפקידי המפתח והאחריות של עובדים אנושיים, ממפעילי מכונות ועד מומחי אבטחת איכות, חיונית לתפעול חלק של רצפת הייצור.

פריסות רצפת ייצור: ההשפעה על זרימת העבודה

לפריסה הפיזית של המכונות ברצפת הייצור יש השפעה ישירה על יעילות תהליך הייצור. פריסה מתוכננת היטב מאפשרת זרימה חלקה של חומרים ועובדים, הפחתת תנועה מיותרת וזמני המתנה מיותרים, במטרה להוביל לשיפורי תפוקה ויעילות משמעותיים.

הסתגלות לשינוי: רצפת הייצור גמישה

בשוק המשתנה ללא הרף, היכולת להסתגל במהירות היא יתרון תחרותי משמעותי. רצפת ייצור גמישה היא כזו שיכולה להגיב לשינויים בביקוש, בגודל סדרות הייצור, במפרטי ייצור או בזמינות החומר עם הפרעה מינימלית לפעילות. זה דורש שילוב של ניהול כוח עבודה גמיש, מכונות ניתנות להתאמה ונהלי שרשרת אספקה ​​מגיבים.

בקרת איכות ברצפת הייצור

שמירה על תפוקה באיכות גבוהה היא אחת המטרות העיקריות של כל רצפת ייצור יעילה ונכונה. הדבר כרוך בבדיקות, בדיקות וביקורות קבועות בשלבים שונים של תהליך הייצור כדי להבטיח שהמוצר הסופי עומד בסטנדרטים ובתקנים הנדרשים.

רצפת הייצור הירוקה: שיטות קיימא

קיימות היא כבר לא רק מילת באז; זה הכרחי עסקי. יישום שיטות קיימא על רצפת הייצור המבוססות על מחזור, יעילות אנרגטית והפחתת פסולת, יכול לא רק להפחית את ההשפעה הסביבתית אלא גם להוביל לחיסכון בעלויות ולשיפור תדמית המותג.

ניהול מלאי ברצפת הייצור

ניהול מלאי יעיל הוא חיוני להצלחת כל המפעל יצרני ולרצפת ייצור שלו. זה כרוך בשמירה על האיזון הנכון של המלאי כדי לענות על צורכי הייצור מבלי להרחיב משאבים יתר על המידה. טכניקות כמו מלאי בדיוק בזמן יכולות לעזור למזער את עלויות האחסון ולהפחית את הפסולת.

הפסיכולוגיה של רצפת הייצור: רווחת העובדים

הרווחה הנפשית והרגשית של העובדים חשובה לא פחות מהבטיחות הפיזית שלהם. גורמים כמו שביעות רצון בעבודה, תרבות במקום העבודה ורמות מתח יכולים כולם להשפיע על הפרודוקטיביות ואיכות העבודה. על המעסיקים לשים לב לגורמים הללו ולשאוף ליצור סביבת עבודה חיובית ותומכת;

מרכיב נוסף של שביעות רצון כוללת עבודה ארוכת טווח של העובד במפעל ולמנוע מעברים לחברות ייצור אחרות .

פתרון בעיות נפוצות של רצפת ייצור

אפילו רצפות הייצור המתוכננות בצורה הטובה ביותר נתקלות בבעיות מעת לעת. בין אם מדובר בתקלת ציוד, הפרעה בשרשרת האספקה ​​או טעות אנוש, חשוב שתהיה תוכנית לטיפול בבעיות אלו במהירות וביעילות כדי למזער זמן השבתה ואובדן פרודוקטיביות.

העתיד של קומות ייצור: טרנדים לצפייה

רצפת הייצור של העתיד צפויה להתאפיין בהתקדמות טכנולוגית גדולה עוד יותר. לטרנדים כמו האינטרנט של הדברים (IoT), בינה מלאכותית (AI) והדפסת תלת ממד יש פוטנציאל לחולל מהפכה בדרך שבה אנו חושבים ומנהלים את רצפות הייצור.

מקרה מבחן: עיצוב רצפת ייצור מהפכני

דוגמאות מהעולם האמיתי מספקות את התובנה הטובה ביותר לגבי מה שאפשר עם התכנון והמשאבים הנכונים. חלק זה יכול לחקור מקרה בוחן של חברה ששיפרה באופן משמעותי את פעילות רצפת הייצור שלה באמצעות עיצוב חדשני, טכנולוגיה או שיטות ניהול חדשניות.

סיפורי הצלחה ברצפת הפקה

שום דבר לא מעורר כמו הצלחה. חלק זה יכול לכלול סדרה של סיפורי הצלחה קצרים מתעשיות שונות, המציגים כיצד שיפורים ברצפת הייצור הובילו לתוצאות עסקיות מוחשיות כמו הגברת הפרודוקטיביות, מוצרים באיכות גבוהה יותר או שיפור שביעות רצון העובדים.

העלות של הפעלת רצפת ייצור יעילה

היעילות אינה זולה. ישנן עלויות משמעותיות הכרוכות בהפעלת רצפת ייצור, החל מהתקנה ראשונית של מכונות וציוד ועד להוצאות שוטפות כמו תחזוקה, עבודה ושירותים. סעיף זה יספק פירוט מפורט של עלויות אלו ויחקור אסטרטגיות למיקסום החזר על ההשקעה.

הדרכה ופיתוח מיומנויות לצוות רצפת הייצור

כוח עבודה מיומן הוא כוח עבודה פרודוקטיבי. הכשרה מתמשכת ופיתוח מיומנויות חיוניים לשמירה על מעודכן של צוות רצפת הייצור בטכנולוגיות העדכניות ביותר, פרוטוקולי בטיחות ואסטרטגיות יעילות. חלק זה יכול לבחון את סוגי תוכניות ההכשרה הזמינות, מהכשרה בעבודה ועד תוכניות הסמכה רשמיות.

שיקולים משפטיים ואתיים לניהול רצפת ייצור

הפעלת רצפת ייצור אינה קשורה רק ליעילות ותפוקה; זה גם על ציות לחוקים ולתקנות, כמו גם על שיטות עסקיות אתיות. סעיף זה יכסה שיקולים משפטיים ואתיים חשובים לניהול רצפת ייצור, כגון חוקי עבודה, תקנות סביבתיות ואחריות חברתית תאגידית.

מוכנות לאסונות ברצפת הייצור

לאסונות, בין אם טבעיים או מעשה ידי אדם, יכולים להיות השפעות הרסניות על רצפות הייצור. חלק זה ידון באסטרטגיות למוכנות לאסונות, מתכנון חירום ותרגילי בטיחות ועד ביטוח וניהול סיכונים.

שאלות נפוצות

מה התפקיד העיקרי של רצפת ייצור?

תפקידה העיקרי של רצפת ייצור הוא לייצר ביעילות מוצרים באיכות גבוהה. זה המקום שבו מתרחש תהליך הייצור, החל מהצריכה הראשונית של חומרי גלם ועד לתפוקה הסופית של מוצרים מוגמרים.

כיצד משפיעה הטכנולוגיה על רצפת הייצור?

לטכנולוגיה יש תפקיד מכריע ברצפות ייצור מודרניות. זה יכול לשפר את היעילות, להגביר את מהירות הייצור, לשפר את איכות המוצר ולהפחית עלויות. דוגמאות כוללות אוטומציה, רובוטיקה ותוכנות ייצור.

מדוע בטיחות חיונית ברצפת הייצור?

בטיחות חיונית כדי להגן על העובדים מפני סכנות פוטנציאליות, כגון תקלות במכונות, חשיפות כימיות ותאונות עבודה אחרות. סביבת עבודה בטוחה מקדמת גם את הפרודוקטיביות והמורל.

מהם המאפיינים של פריסת רצפת ייצור יעילה?

פריסה יעילה מאפשרת זרימה חלקה של חומרים ועובדים, ומפחיתה תנועה וזמני המתנה מיותרים. זה כרוך במיקום אסטרטגי של מכונות, ציוד ותחנות עבודה.

איך רצפות ייצור יכולות להפוך לקיימות יותר?

שיטות עבודה בר קיימא כוללות מיחזור, יעילות אנרגטית, הפחתת פסולת ושימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. פרקטיקות אלו לא רק עוזרות לסביבה אלא גם יכולות להוביל לחיסכון בעלויות ולתדמית חיובית של המותג.

מהן המגמות שמעצבות את עתיד רצפות הייצור?

מגמות עתידיות כוללות את האינטרנט של הדברים (IoT), בינה מלאכותית (AI), הדפסת תלת ממד וייצור בר קיימא, אחזקה חזויה, מעבר לחומרים מרוכבים ועוד. טכנולוגיות אלו ימשיכו לחולל מהפכה בפעילות רצפת הייצור.

מסקנה: האבולוציה של רצפת הייצור

רצפת הייצור עברה דרך ארוכה מימי עבודת כפיים פשוטה. כיום, זוהי סביבה מורכבת שבה טכנולוגיה, מיומנות אנושית ותכנון אסטרטגי חוברים יחד כדי לייצר את המוצרים שאנו משתמשים בהם מדי יום. ככל שאנו מסתכלים לעתיד, רצפת הייצור תמשיך להתפתח, תוך אימוץ טכנולוגיות ושיטות ייצור מתקדמות המשפרות את היעילות, הבטיחות והקיימות.

 

איך מבצעים תהליכי מחשוב ריצפת ייצור והופכים אותה ליעילה ומהירה

מחשוב יעיל ומהיר ברצפת הייצור חיוני לשמירה על פרודוקטיביות, צמצום זמני השבתה ושיפור איכות המוצרים. להלן מספר אסטרטגיות להשיג זאת:

  • שימוש בתוכנות ייצור מתקדמות: השקיעו במחשוב ובתוכנות ייעודיות המציעים עמידות, אמינות וביצועים בסביבות תעשייתיות קשות. מחשבים אלה צריכים להיות בעלי מעבדים מהירים, מספיק זיכרון RAM ופתרונות אחסון חזקים.
  • עיבוד נתונים בזמן אמת: הטמעת מערכות שיכולות לעבד נתונים בזמן אמת כדי לקבל החלטות מיידיות. זה עשוי להיות כרוך בפתרונות מחשוב קצה שבהם המחשוב נעשה קרוב למקור הנתונים, מה שמפחית את זמן ההשהיה.
  • תקשורת אינטרנטית ורשתות חזקות: ודא שיש לך תשתית רשת תעשייתית חזקה. השתמש במתגים, נתבים ופתרונות אלחוטיים ברמה תעשייתית שיכולים להתמודד עם קשיחות רצפת המפעל ולתמוך בהעברת נתונים במהירות גבוהה.
  • אחזקה חזויה: השתמש בכלי תחזוקה חזויים המשתמשים בניתוח נתונים כדי לחזות כשל בציוד לפני שזה קורה, צמצום זמן ההשבתה ושמירה על זרימת הייצור.
  • אוטומציה ורובוטיקה: הטמעת מערכות אוטומטיות ורובוטיקה לביצוע משימות חוזרות ביעילות. מערכות אלו יכולות לעבוד מהר יותר מעובדים אנושיים והן נוטות פחות לטעות.
  • עקרונות ייצור רזה: אמצו עקרונות ייצור רזה כדי למזער בזבוז ולשפר תהליכים. זה כולל סביבת עבודה נקייה ומאורגנת, המכונה מתודולוגיה 5S, וטכניקות שיפור תהליכים מתמשכים.
  • הדרכת עובדים תוך שדרוג הידע המקצועי שלהם: הדרכת עובדים באופן קבוע על השימוש בטכנולוגיות חדשות, שיטות עבודה מומלצות ודרכים לשיפור היעילות. כוח אדם מיומן ומיומן יכול להפעיל מכונות בצורה יעילה יותר ולפתור בעיות מהר יותר.
  • אמצעי אבטחת סייבר: הגן על מערכות הבקרה התעשייתיות שלך באמצעות אמצעי אבטחת סייבר מתאימים. פרצת אבטחה עלולה לגרום להשבתה משמעותית ולשיבוש ייצור.
  • בקרת איכות: הטמע אמצעי בקרת איכות בזמן אמת המשתמשים בראיית מכונה וטכנולוגיות אחרות כדי לבדוק מוצרים תוך כדי ייצורם.
  • פתרונות ניתנים להרחבה: השתמש בפתרונות ניתנים להרחבה שיכולים לצמוח עם צרכי הייצור שלך. המשמעות היא שימוש בתוכנה וחומרה שיכולות להתמודד עם עומסי עבודה מוגברים מבלי להזדקק להחלפות מלאות.
  • יעילות אנרגטית: שקול מכונות וחסכוניים באנרגיה כדי להפחית עלויות ולשפר את הקיימות. זה כולל תאורה יעילה, מנועים וכוננים.
  • ניתוח ודיווח נתונים: השתמש בכלי ניתוח נתונים כדי לאסוף תובנות לגבי יעילות ייצור, בקרת איכות ומדדים רלוונטיים אחרים. דיווח שוטף ועדכני יכול לתרום בקבלת החלטות מושכלות ונכונות.
  • מחשוב ענן: השתמש במחשוב ענן לאחסון נתונים, ניתוח וגישה לאפליקציות ושירותים חשובים מרחוק.
  • פתרונות תוכנה מותאמים אישית: לפעמים תוכנות מדף עשויות שלא לענות על כל הצרכים שלך. שקול פתרונות תוכנה מותאמים אישית המותאמים לתהליכי הייצור שלך או שלב מומחה מחשוב שיבצע ויתכנן אינטגרציה בין האפליקציה הנדרשת לבין התוכנה הקיימת.
  • עדכונים ושדרוגים רגילים: עדכנו את התוכנה והחומרה כדי להבטיח שהם פועלים ביעילות ומאובטחים.
  • מערכות גיבוי: התקינו מערכות גיבוי ותהליכי שחזור נתונים כדי למנוע אובדן מידע קריטי ולהבטיח המשכיות במקרה של כשל במערכת.

על ידי שילוב שיטות ואמצעים אלה, רצפות ייצור יכולות לשפר משמעותית את תהליכי המחשוב שלהן, ובכך לשפר את יעילות הייצור, סט-אפים קצרים והקפדה על רווחיות נאותה. זכור, האסטרטגיות הספציפיות המופעלות עשויות להשתנות בהתאם לענף, לאתגרים התפעוליים הספציפיים בהם נתקלים וליכולות הטכנולוגיות של מתקן הייצור.